מגזין

      החסרונות של הגדלת חזה באמצעות שומן

      בשנים האחרונות מתגבר הטרנד של שימוש בשומן מגוף האישה עצמה להגדלת החזה במקום השתלה של שתלי סיליקון או סלין. על פנוי נראה כי מדובר בפתרון מצוין וטבעי המאפשר שימוש בחומרים טבעיים למראה ולתחושה טבעיים וללא החדרה של גופים זרים לגוף. עם זאת נראה כי למרות ההתפתחויות הטכנולוגיות הרבות מאז שנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת בה נאסרו ניתוחים אלו בשל תופעות הלוואי הרבות, עדיין קיימות לא מעט תופעות לוואי וחסרונות שרצוי להכיר לפני שבוחרים באפשרות זו:

      קודם כל חשוב לדעת כי למרות שקיימים תיעודים של ניתוחי הגדלת חזה באמצעות שומן בספרות המקצועית המתארים כיצד יש לשאוב, להכין ולהזריק את השומן אל השדיים, אין סטנדרט שפותח ואושר לשימוש כלל עולמי. מה שאומר כי למנתח עצמו תפקיד קריטי יותר מאשר בהשתלה רגילה – הניסיון האישי שלו כמו גם שיט העבודה שלו יהוו גורמים מרכזיים בהצלחת או כישלון הניתוח.

      חסרון גדול נוסף הוא הצורך בשימוש במכשיר בראווה לפני הניתוח. מדובר במכשיר חיצוני לגוף הנועד להרחיב את רקמת העור. המכשיר פועל באמצעות פעולה של מציצה מתקני שאיבה נלבשים על השדיים עצמם למשך 10-12 שעות ביום למשך שלושה עד חמישה שבועות לפני הניתוח, כאשר בשבוע האחרון המכשיר נלבש לאורך כל שעות היממה על השדיים עם אפשרות להוריד אותו רק בעת המקלחת. תהליך זה מאפשר לעור להתרחב ולהכין מקום שאליו ניתן להזריק את השומן. המכשיר גם מגביר את זרימת הדם בחזה מה שמגדיל את הסיכויים של השומן לשרוד במיקומו החדש. לא השימוש במכשיר התוצאות פחות אמינות. גם לאחר הניתוח יש צורך בשימוש במכשיר למשך עוד כשלושה חודשים.

      חסרון נוסף הוא העובדה כי ניתן להגדיל את החזה רק במידה אחת. למרות השימוש במכשיר הבראווה הוא אינו מסוגל ליצור מקום וזרימת דם מספקת אשר יאפשרו הזרקה של כמות שומן גדולה מדי. בהעדר אספקת דם מהחזה לשומן, שאינו יכול לספק לעצמו דם, לא ניתן לשמר את השומן לאחר הזרקתו ולכן כמות השומן תלויה ביכולת אספקת הדם, מה שמאפשר לעלות את גודל החזה במידה אחת בלבד ביחס למצב הנוכחי. מגבלה שאינה קיימת בניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלים.

      Hi, I’m רביד