מגזין

      מה קורה עם הנדל"ן בפלורידה השנה?

      האמת שהוא די מתפוצץ… שוב… מחיר הדירות והבתים בפלורידה עולים כבר חודש 112 ברציפות שזה אומר יותר מתשע שנים רצוף. נראה כי ההתמודדות עם המגפה כמו גם אחוזי הריבית הנמוכים על המשכנתאות מצביעים על עלייה של כמעט 17% במחירי בתים בשנה אחרונה, דומה מאוד לשיעור העלייה במחירי הדירות. ערך חציוני של בית בפלורידה עמד על 315 אלף דולר ושל דירה על 233 אלף ומאתיים וארבעים דולרים. על פי דיווחים של מתווכים וסוכני נדל"ן בעיקר בדרום פלורידה נראה כי כמעט כל בית או דירה באזור אורלנדו ואזור דיסני מצליחים להימכר בקלות, כל עוד מדברו על נכס במצב תקין ובמחיר סביר. כמות העסקאות של דירות ובתים עירוניים בפברואר השנה עמדה על 11397, עלייה של קרוב לשלושים אחוזים מהחודש המקביל בשנה שעברה. כמות העסקאות באותה תקופה של בתים משפחתיים בפרברים עמדה על קרוב ל24 אלף עסקאות – עלייה של קרוב ל16 אחוזים לעומת השנה שעברה.

      השקעות נדל"ן בפלורידה ב2021 – התחושה בשוק היא שהמחירים אינם עומדים לרדת בקרוב וכי המוכרים לא לחוצים על כסף או על העסקה. למעשה ההיצע נמצא בירידה משמעותית עם קיטון במלאי הבתים המשפחתיים למכירה של יותר מחצי (56%). גם שוק משפרי הדיור הצטמצם משמעותית בשל ההיצע הקטן אף יותר של בתים מרווחים יותר ובמחירים טובים יותר. להערכת גורמי מקצוע, ההיצע צריך להיות פי 5 לבתים משפחתיים ופי 2 לדירות. חשוב לציין גם כי עליית המחירים מאפיינת את כל סוגי הנכסים – בפורט לודרדייל לדוגמא אין כמעט נכסים שאינם נחטפים מדירות בשווי של יותר מחצי מיליון דולר סמוך לאוקיאנוס ועד דירות זולות וקטנות בבניינים ישנים.

      באזור זה מחירי הבתים עלו ביותר מ45% ומחירי הדירות ביותר מ75%. גם מחירים של נכסי יוקרה כגון בתים בשווי מיליון דולר ויותר עלו ב51% ודירות יוקרה עלו בכמעט 67% משנה שעברה. בעירות חוף סמוכות שאינן מוכרות מדי בשוק הנדל"ן נמכרו דירות עם נוף לים ביותר מ4 מיליון דולר. מקצוענים בתעשייה מעריכים כי אחד הגורמים החדשים שדחפו את עליות המחירים פרט למזג האוויר הנהדר, הצמיחה הכלכלית, המיסוי הנמוך וכולי, הוא ההגירה החדשה בעקבות הקורונה של תושבי ערים בחוף המזרחי, דרומה אל פלורידה. בנושא קרקעות בפלורידה מומלץ לקרוא את המאמר הזה – https://boju88.com/%d7%a7%d7%a8%d7%a7%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a4%d7%9c%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%93%d7%94/

      Hi, I’m רביד