מגזין

      מתיחות בטן ושאיבות שומן – הניתוח לדעתי

      יש אנשים שאוהבים ניתוחי אף בשל היכולת שלהם לשנות את מראה הפנים ולחולל שינוי משמעותי ביופי החיצוני, יש כאלו שאומרים שהכל תלוי בהגדלת החזה וכי בין השקעה בתואר ראשון לבין ניתוח הגדלת חזה לנשים, עדיף השני, מבחינת החזר על השקעה. שזו עמדה מאוד שוביניסטית ומסוכנת בעיני, גם אם יש בה משהו מן האמת. אבל אני באופן אישי מאמינה במתיחות בטן ושאיבות שומן כאחד ממחוללי השינוי הגדולים, במיוחד לנשים שעברו מספר לידות ולא ניחנו בגנים אלוהיים. מדובר במגוון רחב של ניתוחים אפשריים הנכנסים תחת הכותרת טאמי טאק באנגלית. בגדול הניתוח מטפל בשלושה מרכיבים עיקריים: שומן, עור ושריר. אם השרירים במצב טוב ואינם דורשים הידוק הרי שלרוב המנתח ימליץ על שאיבת שומן. אם נדרשת מתיחת בטן ומתיחת העור על הבטן, אך ללא צורך בהסרת עור מיותר הרי שגם חלק זה יצטמצם וכך אתן מבינות כיצד בכל מקרה ידרשו מרכיבים שונים כדי להגיע לתוצאה הרצויה. כמובן שאם תרצה גם להסיר צלקות או סימני מתיחה הדבר אפשרי בגרסאות שונות של הניתוח.

      כמו בהגדלת או הקטנת חזה, גם כאן, המטופלת או המטופל יכולים לבחור עד כמה בולט וקיצוני הם רוצים את השינוי, ראיתי ניתוחים שעם בגדים לא ניתן להבחין בשינוי וראיתי כאלו ששינו לחלוטין את המראה הכללי של הגוף, עד כדי מצב שלא הייתם מזהים את האדם שמולכם. התוצאות הסופיות בניתוח מתייצבות לאחר שישה עד שמונה שבועות וניתן עדיין לצפות לשינויים קלים עד לשלושה חודשים לאחר הניתוח, אך בהינתן דיאטה נכונה ואימון גופני סביר התוצאות הן די קבועות. הבעיה האמיתית מתחילה כאשר מנותחות או מנותחים אינם משנים את הרגלי האכילה או האימון הגופני שלהם וכך מוצאים עצמם תוך שנה עד שנתיים במצב דומה לזה שלפני הניתוח ולעיתים אף חמור יותר. וגם כאן בדומה לניתוחי חזה יש חשש מהתמכרות לסכין, לקלות של תשלום ושינוי בן לילה במקום תהליכי עומק ושינוי הרגלים.

      מנתחים רבים מאפשרים ניתוח שני של תיקונים במקרה והמטופלת אינה מרוצה מהתוצאה, אך בדרך כלל התיקון מתבצע בלוחות זמנים של כשנה פחות או יותר לאחר הניתוח הראשון כדי לאפשר מצד אחד לגוף להתאושש ומצד שני לא ליצור מצב של מטופלים שהרסו בעצמם את תוצאות הניתוח ודורשים כעת תיקון שלא על חשבונם.

      Hi, I’m רביד