מגזין

      השקעות נדל"ן בארה"ב

      רבות דובר על השינויים המהותיים בשוק הנדל"ן בארצות הברית בעקבות הקורונה – היציאה ממרכזי הערים אל הפרברים ואזורי הנופש ועתה גם החזרה אל אותן ערים למרות התפתחות המודלים של העבודה מרחוק. אבל אם מנתחים מקרוב אזורים וערים שנראו מבטיחים מאוד בשנת 2019, אפשר לראות שגם שנה וחצי לאחר מכן ולמרות הקורונה השווקים הללו עמדו בהחזר על ההשקעה המובטח שבהן. כמובן בהנחה ונבחרו בהן נכסים מוצלחים בקפידה. בין הערים המוצלחות ניתן למצוא את לאס וגאס שראתה עלייה של 10% במחירי השכירות, אורלנדו שראתה גידול משמעותי של כשלושה אחוזים באוכלוסיה (השקעות נדל"ן בפלורידה כמעט תמיד מצליחות), אטלנטה עם התרחבות ההתבססות של חברות טכנולוגיה בה ועלייה של מעל 10% במחירי הבתים הפרטיים, שארלוט עם עלייה של כשני אחוזים, פיניקס עם עלייה במחירי השכירות על בתים פרטים של כ9%, דאלאס פורט' וורת' עם עלייה של כ10% במחירי הבתים הפרטיים, ג'קסונוויל בפלורידה, אינדיאנאפוליס וסן אנטוניו עם עלייה של כ4% במחירי השכירות ופורט לודרדייל עם עלייה של קרוב ל10% במחירי הנכסים.

      ומה צפוי לנו בשנת 2021? באילו ערים כדאי למשקיעי נדל"ן לבחון עסקאות בארצות הברית? חלק מהערים הן ערים שכבר ציינו וישנן גם ערים מבטיחות חדשות. בין הערים הללו אפשר לציין את אוסטין, טקסס, נאשוויל בטנסי, דאלאס פורט' וורת', שארלוט, טאמפה, סלט לייק סיטי, וושינגטון דיסי (לאחר מספר שנים של ירידה), בוסטון ולונג איילנד.

      ויש מי שחיבר את העבר והעתיד כדי לשרטט קווי מגמה אפשריים ולהצביע על ערי המגנט המרכזיות, ערים שצומחות בצורה מוכחות הרבה יותר מהממוצע הארצי בארצות הברית ומשמשות מגנט הן לתושבים והן לחברות: אטלנטה, דאלאס פורט' וורת', יוסטון, פיניקס, סן אנטוניו, טאמפה, אוסטין, שארלוט, דנבר, מיניאפוליס, נאשוויל, פורטלנד (אורגון), דורהם, סאלט לייק סיטי, סאן דייגו, פורט לודרדייל, ג'קסונוויל, מיאמי ווסט פאלם ביץ' ויש גם את השווקים שבדרך כלל לא מדורגים גבוה בקרים ארציים אך מהווים מקומות טובים מבחינת איכות חיים ותעסוקה ולכן הוכיחו את עצמן כהזדמנויות טובות עבור משקיעי נדל"ן למרות שהצמיחה בהן איטית: אלבקרקי בניו מכסיקו, סקרמנטו, טוקסון, ברמינגהם באלבמה, אינדיאנאפוליס, קנזס סיטי, לואיוויל בקנטקי, סינסנטי, דטרויט, מילווקי, סנט לואיס וקליבלנד.

      לא משנה איפה תשקיעו בארצות הברית, אך סביר להניח שגם אחרי משבר הקורונה, המדינה הזו תוכיח שהיא כמו עוף החול. בכל פעם שמספידים אותה או מדבירם על שקיעתה היא מוכיחה את יכולתה לצמוח מחדש ולספק לפחות בהיבט הכלכלי תשואות נפלאות למי שבוחר להשקיע בה, בין אם בשוק המניות, בחברות הטכנולוגיה או בשוק הדיור והנדל"ן.

      Hi, I’m רביד