מגזין

      תסמינים שכיחים למחלת הסכרת

      צמא מוגזם והטלת שתן תכופה

      אחד מסימני ההיכר של סוכרת הוא פוליאוריה, או מתן שתן מוגזם, המלווה לעתים קרובות בצמא בלתי ניתן לשליטה והוא מכונה פולידיפסיה. כאשר רמות הסוכר בדם מוגברות, הכליות עובדות יותר מאשר של אדם ממוצע, כל זאת כדי לסנן ולהפריש את עודפי הגלוקוז, מה שמוביל לייצור שתן מוגבר. כתוצאה מכך, אנשים עלולים למצוא את עצמם עושים נסיעות תכופות יותר לשירותים, במיוחד בלילה, ולחוות צימאון שאינו יודע שובע שלא ניתן להקל על ידי שתיית מים בלבד.

      לרדת במשקל בלי דיאטה

      ירידה בלתי צפויה במשקל, למרות שמירה על הרגלי אכילה קבועים, יכולה להיות סימן אזהרה לסוכרת, במיוחד אצל אנשים עם סוכרת סוג 1 או כאלה עם סוכרת מסוג 2. כאשר הגוף אינו מסוגל לנצל ביעילות את הגלוקוז לאנרגיה עקב מחסור או תנגודת לאינסולין, הוא מתחיל לפרק שומן ורקמת שריר כמקור דלק חלופי, וכתוצאה מכך ירידה לא מכוונת במשקל. תופעה זו מלווה לרוב ברעב מוגבר (פוליפגיה) כאשר הגוף מנסה לפצות על חוסר האנרגיה.

      חולשה ועייפות

      עייפות וחולשה כרונית הם תסמינים שכיחים שחווים אנשים עם סוכרת, בעיקר עקב תנודות ברמות הסוכר בדם. כאשר רמות הגלוקוז בדם גבוהות מדי, התאים עלולים להיעדר אנרגיה מספקת, מה שמוביל לתחושות של עייפות ותשישות. לעומת זאת, היפוגליקמיה, או רמת סוכר נמוכה בדם, יכולה גם לגרום לעייפות מכיוון שהמוח והשרירים נטולי גלוקוז, מה שנחשב כמקור הדלק העיקרי שלהם. עייפות עלולה להימשך למרות מנוחה מספקת, להשפיע לרעה על הפעילות היומיומית ועל איכות החיים הכללית.

      בעיות ראייה

      לסוכרת יכולה להיות השפעות עמוקות על בריאות העין, המתבטאת לרוב כראייה מטושטשת או בעיות אחרות הקשורות לרמת הראייה. רמות גבוהות של סוכר בדם עלולות לגרום לשינויים זמניים בצורת העדשה בתוך העין, וכתוצאה מכך ראייה מטושטשת או מעוותת שעלולה להשתנות לאורך היום. לאורך זמן, סוכרת בלתי מבוקרת עלולה להוביל לסיבוכים עיניים חמורים יותר כגון רטינופתיה סוכרתית, קטרקט וגלאוקומה, מה שמדגיש את החשיבות של בדיקות עיניים סדירות עבור אנשים עם סוכרת.

      ריפוי איטי של פצעים וזיהומים

      הפרעה בריפוי פצעים וזיהומים תכופים הם סיבוכים נפוצים של סוכרת, הנובעים מתפקוד חיסוני לקוי וזרימת דם לקויה. רמות גבוהות של סוכר בדם עלולות לפגוע ביכולתו של הגוף להדוף זיהומים, מה שהופך אנשים עם סוכרת לרגישים יותר לזיהומים חיידקיים ופטרייתיים, במיוחד באזורים כמו העור, דרכי השתן והחניכיים.

      למידע נוסף על מחלת הסכרת – https://www.sanofidiabetes.co.il/

      Hi, I’m רביד