מגזין

      מה הילדים שלנו באמת צריכים?

      מה הילדים שלנו באמת צריכים? יש המון חוגים שממלאים את שעות הצהריים ואחר הצהריים, הנותנים להורים חופש מהילדים. יש חוגי נינג'ה, כדורגל, ספורט, שחייה, ג'ודו, שחמט, בלט, כתיבה ועוד הרבה חוגים שונים. השאלה היא מה התועלת מהחוגים האלו. כמובן שמחוגים פיזיים יש תועלת של התפתחות גופנית ופיתוח כושר ומשמעת עצמית, אך מצד שני יש גם הרבה מאבקים וכוחניות בהם, לא תמיד העיקרון של עזרה ואהבת הזולת הוא הדומיננטי בחוגים, גם חוגי השחמט ודומיהם אמנם מפתחים את המוח אך בצורה יחידנית, לא בעבודת צוות. לדעתי החוגים שהילדים שלנו באמת צריכים, הם כאלו שילמדו אותם איך להיות בני אדם, כלומר עזרה הדדית אחד לשני, ערכי מוסר, כבוד, דאגה ועזרה לזולת, קיום בסיסי בעולמנו, עבודת צוות, פיתוח והשקעה בזולת וכדומה. צריך יותר חוגים שימלאו את עולמם של הילדים בתוכן אמיתי, חיובי, מוסרי ופרקטי לחיים מלאים, חיים חברתיים, שיתופיים.

      הרב לייטמן ממליץ ללמד את הילדים גם פעולות לחיים כמו ניקיון, בישול, סדר יום, עמידה בלוחות זמנים, זה היה מעולה. מעבר לכך יש ללמדם לפתח לעצמם חשיבה ביקורתית אישית, לא לבלוע בכפית מה שהסביבה מאכילה אותם, שכל אחד יפתח לו תפיסת עולם מוצקה שנשעת על הרבה מקורות מידע שונים ובלתי תלויים, שכל אחד יפתח לעצמו חזון לחיים ולעתיד, שירגיש שהוא מוקף באנשים ובעולם שכולם כמוהו, רוצים לדעת מהי מטרת החיים, למה חיים ואיך הכי כדאי להעביר את הזמן שלנו כאן על כדור הארץ בתוך הגוף הפיזי שלנו.

      אם העולם יהיה בנוי בתפיסה כזו, בצורה כזו, שכל אחד ישאל את עצמו תמיד שאלות שיש לעסוק בהן גם בחברה בכללה, לא נהיה עסוקים בכל הסחות הדעת האלו, המטרות המדומות שיש לנו בעולם, כמו להיות עשיר, ספורטאי, שחמטאי, אלא איך הופכים להיות חלק משלם, מחברה גדולה , שמתקדמת למטרה חשובה גדולה ויפה, שדואגת לזולת, ולהתפתחות האנושות למטרה גדולה ויפה. עולם כזה יעזור גם לנו, המבוגרים להרגיש שאנחנו חיים בעולם שכולו טוב, ויש כל כך הרבה הזדמנויות להשפיע לטובה על העולם ולהיות מאושרים בכל רגע ורגע. חיים כאלו יקנו ביטחון לכל חלקי החברה, מהילד ועד הזקן, כמו שהיה פעם ואפילו יותר.

      Hi, I’m רביד