מגזין

      לגור בדירת 5 חדרים בתל אביב

      אם יש לכם את הכסף ואתם מאוד אוהבים את תל אביב אז סביר להניח שלא תבחרו לגור במקום אחר בארץ. למעשה תל אביב היא כל כך ייחודית ביחס לערים אחרות בישראל שבשונה מערים מרכזיות אחרות בעולם בהן המבוגרים עוזבים את העיר כדי לפרוש בפריפריה או באזורי נופש, דווקא בישראל בוחרים הדור המבוגר לפרוש לתל אביב כדי לגור קרוב למשפחות הצעירות. עוד נקודה ייחודית מאוד בתל אביב היא כמות הילדים פר משפחה שהיא בהחלט ייחודית לערים שאינן ערי מהגרים מוסלמים או ערי משפחות כגון פתח תקווה.

      אז אם אתם בקטע של דירה מאוד גדולה בתל אביב תשמחו לדעת שדווקא בתל אביב, בחיפה ובירושלים ישנה תופעה ייחודית שבה אפשר לשכור או לקנות דירות עם פחות חדרים אך כאלו המרגישות גדולות הרבה יותר. הסיבה לכך היא שבדירות ישנות, כאלו שנבנו לפני שנות השבעים השטח של כל חדר היה גדול יותר הן ברוחב והן בגובה וכך יוצא שאפשר למצוא דירות של שני חדרים או שלושה חדרים בשטח של 60- 85 מ"ר מה שהיום יהיה שווה ערך לגודל דירה של 4 חדרים. הסיבה לכך היא שלאורך השנים גודל החדרים בפועל פשוט הצטמצם. ייתכן ולמדנו לחיות בפחות בכל חדר או פשוט הצורך הגדל לפרטיות שגרם לנו לחפוץ בחדר לכל ילד אינו בהכרח מחייב את אותו מרחב עצום בחדר עצמו. הסיבה לתקרה הגבוהה נובע מהצורך בקירור הדירה בתקופה שקדמה למזגנים. בחלל עם תקרה גבוהה החום עולה למעלה וכך הטמפרטורה באזור המחיה הופכת סבירה יותר.

      רוב המשפחות, במיוחד כאלו המסוגלות להרשות לעצמן לגור בתל אביב, יכוונו לדירה עם מטבח גדול ונח הכולל חלל לחדר אוכל או כזה הצמוד לסלון ומאפשר ארוחות משפחתיות. הדירה תצטרך לכלול לפחות שני חדרי שירותים/מקלחת המאפשרים התנהלות פשוטה יותר של המשפחה כולה בשעות ההתארגנות בבוקר או בערב לפני השינה. רצוי שאחד מחדרי הרחצה יהיו פרטיים להורים וחלק מהיחידה שלהם, ייתכן אפילו שעם חדר ארונות. הקורונה העלתה חזרה את הביקוש למרפסות שבעבר גם אם היו קיימות היו נסגרות לטובת חצי חדר נוסף. הילד הראשון או השני ידחפו אותן אל דירת 4 חדרים ועם התרחבות המשפחה מעט יותר לכיוון שניים או שלושה ילדים אם כבר ירגישו את הצורך בדירות 5 חדרים.  משפחות המורגלות בסטנדרט חיים גבוה לא יוכלו להסתפק בדירות ישנות או אפילו כלאו שעברו התחדשות עירונית ויעדיפו לרכוש דירות 5 חדרים חדשות בסטנדרט הגבוה ביותר מקבלנים המתמחים במגורי איכות.
      לקריאה נוספת – https://yav.co.il/%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%AA%D7%9C-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91-5-%D7%97%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9D/

      Hi, I’m רביד