מגזין

      מהם תפקידיו של אדריכל רשוי?

      בניית בית, מבנה מסחרי או כל דבר אחר מצריך לא מעט אנשי מקצוע שונים, החל מהקמת הרעיון ועד אל חיבור התשתיות וקבלת אישורים שונים. בעלי תפקידים אלו אחראים כל אחד בדרכו ובזמנו על ניהול הפרויקט וקצב ההתקדמות שלו, אך מבין כל אותם בעלי תפקידים ישנו איש תפקיד אחד אשר יכול להשפיע רבות על כל מהלך הבנייה, מצורת המבנה ועד לגודל האמבטיה אשר יכולה להיכנס אל חדר המקלחת. תפקיד זה הוא לא אחר מאשר אדריכל רשוי, אשר אחראי על לא מעט מתכנון הבית ועל העיצוב שלו, ועל כן חשיבותו גבוהה מאוד. לכן לפני שתבחרו את משרד האדריכלים עבור שיפוץ המרפסת או בניית בית החלומות שלכם, חשוב שתכירו את תפקידיו של אדריכל רשוי .

      אדריכל רשום או אדריכל רשוי?

      לימודי אדריכלות נלמדים כיום במספר מוסדות בישראל כאשר הבולטים מבניהם הוא הטכניון ובצלאל, כאשר כל אחד מהמוסדות שם דגש על היבטים שונים של סגנונות בניה, דגשים וקורסים שונים לבחירה. לאחר סיום הלימודים על הבוגרים יוכלו להרשם כאדריכל "רשום" ויצטרכו לעבור התמחות שתארך כ-3 שנים באחת מהמשרדים "המאמנים", אשר תכלול התמחות בתחומים הבאים; מבני ציבור ותכנון בתי מגורים יחד עם בניה שלהם. עם סיום הלימודים ייגשו בוגרים ללימודי אדריכלות למבחן מטעם "רשם האדריכלים" ובמידה ויעבור מבחן זה בהצלחה יהפוך להיות אדריכל רשוי.

      אז מה הם התפקידים?

      אדריכל רשום יכול לבצע תכנונים ושרטוטים שונים למבנים אך הוא מגובל עד לגובה של 11 מטרים, כך גם בכל הקשור לאישורי בנייה עירוני ותכנונים עירונים, אשר עליהם אינו מוסמך לחתום או להפקיד. אישור זה בעצם מסיר את המגבלות מהסטטוס הקודם(אדריכל רשום) ומעניק לאדריכל רשוי את היכולת לבנות כל סוג של בניין ומבנה. תפקידיו של אדריכל רשוי הינם תכנון הבית מהבפנים אל הבחוץ, יחד עם הגינה או המרפסת שהתבקש להוסיף. יחד עם זאת האדריכל ישמש כנציג אל מול ועדות התכנון והבנייה אשר מפקחות על תהליך הבנייה. בנוסף אל תפקידים אלו על האדריכל גם לקחת חלק פעיל בהחלטות הקשורות לחומרי הגלם, תקציב בנייה, עריכת דוחות והצגות עבור הלקוחות ועוד. אדריכל רשוי מהווה אכן חלק מהותי בכל הליך הבניה, אך חשוב לזכור כי אליו מצטרפים לא מעט תפקידים אחרים אשר אמונים על קצב הבנייה ועמידה בזמנים.

      Hi, I’m רביד