רגע מכונן ראשון החקוק בזיכרוני – קטנטונת ושמנמונת ישירות מהאמבטיה עטופה במגבת.  ואמא, היצור היפיפייה והכל יכול, מייבשת אותי ולוחשת בשקט מילים של אהבה. את כל כך מיוחדת וכל כך מתוקה. ותראי את האצבעות שלך והאף הקטן והחמוד שלך. את הכי הכי יפה בעולם!!!! אין עוד אף אחת בעולם כמוך!!! הבטתי בה, באלילה שלי, בעיניים מעריצות. והאמנתי לה. אני חושבת שזו הסיבה שלא משנה מה יגידו לי נשים או גברים, על עצמי, על איך שאני נראית או מתפקדת, יש לי בלב שלהבת תמידית והיא מחממת אותי מבפנים. 

      זאת המתנה שאמא שלי נתנה לי.  השנים עברו ואנחנו מרוחקות. שנים כעסתי, אבל לפחות היום אני מבינה. אמא בעצמה לא הסתדרה עם אמה, ומהיכן היא יכלה לקחת דוגמא לאהבת אם בריאה? אני מודה לה מקרב לב שלפחות ניסתה לתת מה שלא היה לה בתוך עצמה. בקלות הזיכרון היה יכול להיות שונה מהותית. אם אמא, וגם אבא כמובן, היו אומרים לי דברים אחרים, האם היה נשאר חור שחור עמוק בלב שאי אפשר למלא? ברור שכן. מסתכלת על הילדים וחושבת, איזה מונולוג פנימי נחרט להם בלב עכשיו? בתוכם מתרקמת חתימה נצחית שבמידה רבה תקבע את אושרם. 

      יש משפט כזה יפה: כל אדם נלחם במלחמה שאתה לא מודע אליה – היה רחום. אני חושבת שזה נכון. הכי מופרך שבעצם כולנו נלחמים במלחמות פנימיות ולא רואים בכלל אחד את השני. אני מדברת איתך אבל בעצם מתכתבת דרכך עם אבא והשריטות האישיות שלי. ואת? עם מי את בעצם נלחמת? איזה קול יש לך בפנים? הוא מחמם אותך או מקפיא?

      אנחנו כבר ילדות גדולות, אולי אמהות, וזו ההזדמנות הנכונה לחבק את הילדה הקטנה חזק ולשחרר אותה לחופשי! ההורים שלנו ניסו בכל הכוח ואהבו אותנו איך שהם יכלו וזה המון, בהתחשב בכל השריטות שגם בהם נחרטו. חוליה אחר חוליה בלופ האינסופי של המשפחה האנושית. מחזיקים כולנו פגיעות וכאבים לצד אהבה וחיוכים. 

      אנחנו דור מיוחד שבו יצטרכו אותנו הנשים בריאות וחזקות ואוהבות. בידינו,יהיה להביא מרפא לכולם.  אז בואו נתחיל כבר מעכשיו. מאיתנו. נשחרר את כל מה שמונע מאיתנו לאהוב ולתת מכל הלב. נשחרר את ההורים שלנו בחמלה ובחיבה. נוציא לחופשי את המשפחות שלנו ונהיה הגיבורות, הביג-מאמות שהם צריכים. הילדים שלנו. ואפילו הגברים שלנו. לתת להם חום בלב, וכנפיים חזקות להיות אנשים בריאים. אוהבים ואהובים בחיים. 

      את לא יודעת? את כל כך יפה. כל כך מיוחדת ומתוקה. אין אף אחד בעולם כמוך!!  וכל העולם צריך אותך, בדיוק כמו שאת. תודה לך אמא. 

      Hi, I’m רביד