בימינו אנשים לומדים בכל מיני חוגים עושים מדיטציות כדי לגלות את העולם הפנימי שלהם. משתמשים בהרבה מאוד טכניקות, הולכים לסדנאות בשביל לגלות את "הכוח הפנימי", בתקווה שיוכלו לשנות את המציאות שלהם, ולחיות טוב יותר. על פי הקבלה באתר קבלה לעם, אין באדם דבר חוץ מהרצון שלו ליהנות ככל האפשר.

      ליהנות מכל מיני מקורות, בכל מיני אופנים. אחד רוצה יותר כסף, השני יותר כבוד, השלישי כך והרביעי אחרת. כלומר, האדם הוא סך כל הרצונות שלו. אנחנו בורחים מרע, ורודפים אחרי טוב. ובסופם של החיים, אנחנו מתוסכלים וחסרי אונים. החיים עברו עלינו במאבק הישרדותי מייגע ומאכזב. ואנחנו תוהים: על זה בזבזנו את החיים שלנו? ואולי קיימת בכל זאת איזו מטרה יותר נעלה לחיים שלנו? השאלה הזאת מתעוררת בכל אחד לפעמים… אנחנו רוצים להפטר ממנה, רוצים לשכוח אותה, כי היא ממררת את חיינו, משפילה אותנו, ואין לנו תשובות עליה. לכן, יש כאלה שלוקחים סמים, או אלכוהול, אחרים מתמסרים לציור, הלחנה, או מדע וזהו. אבל מה התועלת? מתברר, במיוחד בדורנו, שאנשים מגלים שיש בהם איזה "ניצוץ פנימי" קטן שמושך אותם לגלות את מטרת החיים. מטרת הבריאה, מטרת הקיום שלנו. הניצוץ הזה לא נותן מנוחה, הוא מושך אותנו לנסות ולגלות את השורש שלנו, לחקור מי אנחנו.
      והאם יש מטרה לחיינו. מתוכו אנחנו שואלים: מה הטעם בחיינו? האם אנחנו כאן רק בשביל שהגוף שלנו יחיה וימשיך את הדור? לדאוג לגוף הזה ולתת לו כך וכך קלוריות? אמנם זוהי טרחה גדולה בה אנחנו עסוקים רוב חיינו. כי כדי לספק לגוף את צרכיו, עלינו ללמוד, לעבוד להרויח כסף למחייתנו, למצוא בן/בת זוג ולהביא ילדים לעולם אבל האם זה כל האדם? (מבחינה זו כמעט ואין הבדל בינינו לבין כל חיה או בהמה אחרת). האם זה מספיק לנו? בשביל זה כדאי לחיות? מתוך מחשבות כאלה אנחנו מגיעים למסקנה שהתשובות לשאלות על מטרת חיינו נמצאות כנראה מעל הגוף הזה. שהאדם שבי, חייב להיות משהו אחר! משהו פנימי, נעלה יותר. ואכן יש בתוכנו תכונה ייחודית לאדם וזוהי המודעות שלנו. איך אנחנו תופסים את המציאות ואת עצמנו. אולי אם נחקור ונפתח את החלק הזה שבתוכנו נגלה בשביל מה כדאי לחיות? נוכל לקבל תשובות לשאלות כמו בשביל מה אני חי? או מה הטעם בחיי? אולי כך אוכל להרגיש שמח ולגלות שיש מטרה לחיים שלי…

      Hi, I’m רביד