מגזין

      בריחת שתן – המספרים באוסטרליה כדוגמה

      אם אתם או אחד מהקרובים שלכם סובלים מבעיות של שליטה בשלפוחית השתן או בריחת שתן – אתם לא לבד. מדובר בבעיה עולמית עם בין עשרה לשלושים וחמישה אחוזים מהמבוגרים בעולם שסובלים ממנה. רק באוסטרליה מדובר בלמעלה מחמישה מיליון איש. בריחת שתן משפיעה על עד שלושה עשרה אחוזים מהגברים האוסטרלים ושלושים ושבעה אחוזים מהנשים האוסטרלית נכון למספרים שפורסמו בשנת 2006 .שישים וחמישה אחוזים מהנשים ושלושים אחוזים מהגברים המטופלים בבתי אבות מדווחים על איזושהי בעיה של דליפת שתן.

      אולם רק שלושים אחוזים מהם ביקשו עזרה מה שמצביע על בעיה של בושה המחייבת מטפלים לבדוק באופן שגרתי את היובש של המטופלים ולא להסתמך רק על הדיווחים או על התלונות שלהם. למעשה שבעים אחוזים מהסובלים מהבעיה אינם מבקשים עזרה או ייעוץ בנושא. מחקר אוסטרלי אחר מראה כי חמישים אחוזים מהנשים בגילאי ארבעים וחמש עד חמישים ותשע סבלו מבעיה ממוצעת או חמורה של דליפת שתן. בעיה של דחיפות חמורה במתן שתן אשר בדרך כלל קשורה מאוד במחלת הפרוסטאזיס היא נדירה יחסית בקרב גברים צעירים אך עולה עד לכשלושים אחוזים מהאוכלוסיה בקרב גברים בגילאי שבעים עד שמונים וארבע ולכחמישים אחוזים לגברים מעל גיל שמונים וחמש.

      אך בריחת שתן אצל נשים וגברים אינה הבעיה החמורה ביותר ולעיתים היא מלווה בבעיה נעימה עוד פחות של בריחת צואה. בריחת צואה משפיעה על עד כעשרים אחוזים מהגברים האוסטרלים ועד שלושה עשרה אחוזים מהנשים האוסטרליות. מעניין לשים לב כי בשונה מבריחת שתן ששכיחה יותר בקרב נשים הרי שבריחת צואה שכיחה יותר בקרב גברים. בריחת צואה היא אחת משלושת הסיבות העיקריות לכניסה לבתי אבות או בתים לדיור מוגן. כמעט שמונים אחוזים מהתושבים של בתי אבות או בתי דיור מוגן סובלים מבריחת צואה או בריחת שתן כלשהי. בין ארבעים לשישים אחוזים מהדיירים בבתי אבות ירטיבו הלילה במיטה ומכאן חשוב להבין את החשיבות של מוצרים סופגים כגון חיתולים למבוגרים או פדים אשר יכולים לסייע מאוד בהקלת הבעיה ושדרוג איכות החיים של הסובלים מהבעיה.

      Hi, I’m רביד