מגזין

      הפופולריות של ניתוחים פלסטיים

      האם הפופולריות של ניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים נובעת מאפליה על בסיס גיל שקיימת בחברה שלנו? העלייה בהזרקות בוטוקס לדוגמה בטיפולי פנים גדלה ביותר משמונה מאות אחוזים!!! מאז שנת אלפיים. מחקר חדש רומז שהבום הזה בניתוחים פלסטיים ובהליכים שקשורים לתעשיית היופי מונע על ידי אפלייה על בסיס גיל. המחקר (קישור למחקר כאן) שפורסם ביולי במגזין על ניתוחים אסתטיים (אסתטיק סרג'רי ג'ורנל) מצא כי אחוז גדול מהמטופלים העוברים ניתוחים קוסמטיים דיווחו שהם בחרו בהליכים של אנטי אייג'ינג בעקבות אפלייה על בסיס גיל או פחד מאפלייה על בסיס גיל.

      אחת ממחברות המחקר, ד"ר רבקה פרל, המשמשת כעוזרת לפרופסור לפסיכיאטריה בבית ספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה, אמרה כי המחקר הוא ניסיון ראשון לכמת אפליה על בסיס גיל בקרב מטופלים שבוחרים לעשות ניתוחים קוסמטיים. החוקרים סקרו חמישים מטופלים בקליניקה לרפואה פלסטית באוניברסיטת פנסילבניה במשך כשנה. המטופלים שכולם מעל גיל שמונה עשרה וברובן נשים היו עם גיל חציוני של חמישים. שני שליש מהם הגיעו לטיפולי אנטי אייג'ינג כולל מילוי קמטים וניקוי רעלים.

      יותר משלושים אחוזים ממשתתפי הסקר אמרו שהם חוו אפליה על בסיס גיל ודיווחו על הערכה עצמית נמוכה יותר משמעותית והערכה בריאותית נמוכה, כמו גם ציפייה לאפליית גיל גדולה יותר בעתיד מצד מכרים, בני משפחה והאוכלוסייה הכללית. לפי המחקר, המתח מחוויות האפליה או הציפיה לתופעות הנגזרות ממנה מגבירות את הסיכון למתח נפשי ופסיכולוגי ולהביא להשלכות בריאותיות חמורות. כשלושים ושישה אחוזים מהמשתתפים שחוו אפליה על בסיס גיל טענו שזה קרה בהקשר בין אישי, כאשר הם נדחו על ידי חברים, בני משפחה או עמיתים לעבודה או שלעגו להם והקניטו אותם בשל גילם או שהיו להם הנחות שגויות ביחס לגיל האמיתי שלהם. כעשרים אחוזים מהמשתתפים חוו אפליה על בסיס גיל במקום העבודה ודיווחו כי פיטרו אותם או שלא קיבלו אום לעבודה או שנמנע מהם קידום בשל גילם. אלו מהם שאינם נשואים או שאינם חיים עם שותף לחיים, כלומר חיים לבד חוו פחד גדול יותר מאפליה על בסיס גיל. "להיראות צעיר" או "להיראות צעיר כפי שאני מרגיש" היו בין הסיבות העיקריות בסקר בקרב אלו שרצו הליכים קוסמטיים כגון מתיחת פנים בחוטים או מתיחת צוואר. 

      Hi, I’m רביד